Detalii
- Când treceţi prin felurite încercări, să le priviţi cu toată bucuria.
- Credinţa fără fapte este moartă.
- Să nu fiţimulţiînvăţători, căci ştiţi că veţi primi o judecată mai aspră.
- Suflete adultere! Nu ştiţi că prietenia cu lumea este vrăjmăşie cu Dumnezeu?
- Ascultaţi acum, voi, bogaţilor! Plângeţi şi tânguiţi-vă din pricina nenorocirilor care se vor abate peste voi!
- Rugăciunea cu credinţă îl va mântui pe cel bolnav.
Sunt doar câteva subiecte de predică din Epistola lui Iacov. Acest comentariu exegetic este un instrument util în pregătirea unei serii de mesaje din această epistolă, oarecum controversat și contestată, dar care are un pronunțat caracter practic. De o lungime potrivită, însoțit doar de informațiile necesare, este o continuare a seriei de comentarii exegetice de la Zondervan.
Această epistolă este probabil primul document din Noul Testament și prima scriere creștină de orice fel din toate pe care le cunoaștem. Iacov, fratele (vitreg) al Domnului Isus și prezbiterul principal din Ierusalim în prima generație a creștinismului (sau cel puțin între 44‒62 d.Hr.), scrie unui grup de congregații formate majoritar din creștini evrei, probabil la jumătatea sau sfârșitul anilor 40, din Siria sau din apropierea ei. Nu avem informații cu privire la unde se afla Iacov în acel timp, dar Ierusalimul este locul cel mai probabil. Astfel, epistola lui Iacov este, alături de primele capitole din Fapte, un martor canonic unic și direct cu privire la creștinismul evreiesc timpuriu. Pe scurt, acestea sunt rădăcinile noastre!
Putem spunem că credința în acțiune, mai ales în acțiune socială, rămâne centrală pentru acest autor. Asemenea profeților din Vechiul Testament și asemenea lui Isus, Iacov nu vede nicio tensiune (de fapt vede o legătură strânsă) între ortodoxie și ortopraxie — credința corectă și comportamentul corect. O relație personală cu Isus și căutarea dreptății sociale nu creează înțelegeri concurente ale creștinismului, deși istoria bisericii s-a străduit să arate aceste tensiuni. Amândouă rămân absolut necesare pentru evanghelie.
Epistola are trei teme principale, pe care le repetă: bogăție și sărăcie, încercări și ispite și înțelepciune și vorbire. Apoi Iacov mai discută despre rugăciune, credință și fapte, Lege și Cuvânt, Dumnezeu, cristologie, escatologie și alte teme.
Despre autori
Craig L. Blomberg este un savant american al Noului Testament. În prezent, este profesor emerit de Noul Testament la Seminarul Denver din Colorado, unde este din 1986. Domeniul său de expertiză academică este Noul Testament. Acestea includ pilde, miracole, Isus istoric, Luca-Fapte, Ioan, 1 Corinteni, Iacov, credibilitatea istorică a Scripturii, administrația financiară, rolurile de gen, mișcarea Sfinților din Zilele din Urmă, hermeneutica, teologia Noului Testament și metoda exegetică.
Este căsătorit cu Frances Fulling Blomberg și are două fiice, Elizabeth Little și Rachel Blomberg.
Mariam Kamell Kovalishyn este profesor asociat de Noul Testament la Regent College. A publicat mai multe cărți și articole în reviste teologice. Locuiește în Vancouver cu soțul ei, Val, și cu fiii lor, Petre și Timothy.
Loghează-te cu